Verze programu
- Podrobnosti
Nějak jsem si neuvědomil, že vyplácení náhrady mzdy za pracovní neschopnost v prvních třech dnech je kompenzováno snížením odvodu zaměstnavatele na sociální pojištění. A to o celé 0,2% z 25% na 24,8%.
Ono postačí upravit v tabulce konstant pro následná období tuto hodnotu a vše bude vyřešeno. Problém je, jak to provést v praxi. Takže:
- přejít do následujícího měsíce (červenec 2019)
- zrušit všem výplaty
- přejít do seznamu kostant a ukončit platnost starých konstant - F3
- vložit (Insert) novou tabulku konstant s platností od 07.2019
- Podrobnosti
Tak nám Sněmovna přehlasovala veto Senátu a od července roku 2019 bude náhrada mzdy u pracovní neschopnosti hrazena již od prvního dne nemocenské. Takže třídenní karenční doba je tímto zrušena.
Potřebnou úpravu jsem provedl a výplaty zpracovávané za období červenec 2019 a dále tuto skutečnost v systému LogisTIS zohledňují.
- Podrobnosti
Při zavedení kontrolního hlášení jsem zapomněl na doplnění údržby dat kontrolního hlášení. Dnes jsem to doplnil, aby údržba dat proběhla korektně pro všechny soubory účetní části systému LogisTIS.
Stvrzenky z pokladního systému musí být opatřeny identifikačním číslem prodávajícího. To je fakt a ve všech dokladech se IČ objevuje. Akorát jsem zapomněl, že zúžená stvrzenka na 40 znaků to nemá. A faktem je, že většina uživatelů tiskne stvzrenku na 40 znaků a nikoliv na 68. Tak jsem to IČ do hlavičky stvrzenky přidal.
- Podrobnosti
ČNB nejenom mění vzhled svého webu, ale jako "dárek" přidala ještě jeden řádek do předávané textové zprávy s kurzy. No, a já s tím nějak nepočítal, takže zpracováním posledního prázdného řádku se dostal program do chyby.
Pravda je ta, že kurzy načetl všechny, takže svoji funkci v daném okamžiku splnil, ale nepříjemné je to, že odmítl pokračovat korektně dál a bylo třeba program spustit znovu.
Od verze 19.003 je tato "anomálie" napravena a program zpracovává jenom řádky, které nějaký kurz obsahují.
- Podrobnosti
Elektronická evidence tržeb v podstatě ze všech "koutů" programu a navazujíích na sebe. Hlavně úpravy hlášení EET při úhradách faktur v hotovosti v různé výši a promítnutí DPH z uhrazované faktury do hlášení EET.
Registrovat úhradu faktury v hotovosti lze na několika místech.
Prvním místem je vlastní vystavení a tisk faktury. Pokud chcete informaci o registraci tržby v hotovosti v okamžiku vystavení faktury, pak je nutno nastavit tuto vlastnost v "Nastavení hodnot" prodejního systému (úplně dole v seznamu) a následně zvolit úhradu "hotově" a povolit před tiskem faktury odeslání hlášení EET. Informace o nahlášené tržbě je tištěna na faktuře.
Druhým místem je pokladna, kde se faktura uhrazuje mimo místo vystavení. V takovém případě systém si pro hodnoty z faktury sáhne do knih pohledávek, kde očekává registrovanou fakturu. Pokud faktura nebyla dosud do knihy pohledávek přenesena, systém na to upozorní a pro data si sáhne do knihy vydaných faktur a získaná data odešle do EET. Informace o nahlášené tržbě je tištěna na příjmovém pokladním dokladu. Není-li faktura ani zde, informuje o této skutečnosti a tržbu nikam neodesílá. Nemá jak a s čím.
Strana 2 z 12