Nějak jsem si neuvědomil, že vyplácení náhrady mzdy za pracovní neschopnost v prvních třech dnech je kompenzováno snížením odvodu zaměstnavatele na sociální pojištění. A to o celé 0,2% z 25% na 24,8%.

Ono postačí upravit v tabulce konstant pro následná období tuto hodnotu a vše bude vyřešeno. Problém je, jak to provést v praxi. Takže:

  • přejít do následujícího měsíce (červenec 2019)
  • zrušit všem výplaty
  • přejít do seznamu kostant a ukončit platnost starých konstant - F3
  • vložit (Insert) novou tabulku konstant s platností od 07.2019
A začít počítat výplaty.

Tak nám Sněmovna přehlasovala veto Senátu a od července roku 2019 bude náhrada mzdy u pracovní neschopnosti hrazena již od prvního dne nemocenské. Takže třídenní karenční doba je tímto zrušena.

Potřebnou úpravu jsem provedl a výplaty zpracovávané za období červenec 2019 a dále tuto skutečnost v systému LogisTIS zohledňují.

Při zavedení kontrolního hlášení jsem zapomněl na doplnění údržby dat kontrolního hlášení. Dnes jsem to doplnil, aby údržba dat proběhla korektně pro všechny soubory účetní části systému LogisTIS.

Stvrzenky z pokladního systému musí být opatřeny identifikačním číslem prodávajícího. To je fakt a ve všech dokladech se IČ objevuje. Akorát jsem zapomněl, že zúžená stvrzenka na 40 znaků to nemá. A faktem je, že většina uživatelů tiskne stvzrenku na 40 znaků a nikoliv na 68. Tak jsem to IČ do hlavičky stvrzenky přidal.

ČNB nejenom mění vzhled svého webu, ale jako "dárek" přidala ještě jeden řádek do předávané textové zprávy s kurzy. No, a já s tím nějak nepočítal, takže zpracováním posledního prázdného řádku se dostal program do chyby.
Pravda je ta, že kurzy načetl všechny, takže svoji funkci v daném okamžiku splnil, ale nepříjemné je to, že odmítl pokračovat korektně dál a bylo třeba program spustit znovu.

Od verze 19.003 je tato "anomálie" napravena a program zpracovává jenom řádky, které nějaký kurz obsahují.

Elektronická evidence tržeb v podstatě ze všech "koutů" programu a navazujíích na sebe. Hlavně úpravy hlášení EET při úhradách faktur v hotovosti v různé výši a promítnutí DPH z uhrazované faktury do hlášení EET.

Registrovat úhradu faktury v hotovosti lze na několika místech.
Prvním místem je vlastní vystavení a tisk faktury. Pokud chcete informaci o registraci tržby v hotovosti v okamžiku vystavení faktury, pak je nutno nastavit tuto vlastnost v "Nastavení hodnot" prodejního systému (úplně dole v seznamu) a následně zvolit úhradu "hotově" a povolit před tiskem faktury odeslání hlášení EET. Informace o nahlášené tržbě je tištěna na faktuře.
Druhým místem je pokladna, kde se faktura uhrazuje mimo místo vystavení. V takovém případě systém si pro hodnoty z faktury sáhne do knih pohledávek, kde očekává registrovanou fakturu. Pokud faktura nebyla dosud do knihy pohledávek přenesena, systém na to upozorní a pro data si sáhne do knihy vydaných faktur a získaná data odešle do EET. Informace o nahlášené tržbě je tištěna na příjmovém pokladním dokladu. Není-li faktura ani zde, informuje o této skutečnosti a tržbu nikam neodesílá. Nemá jak a s čím.