Trochu se nám nejenom zvedla minimální mzda. Také došlo ke zvýšení mezí pro výpočet nemocenské. A protože jsem nikdy u první meze nepočítal s částkou vyšší než 1000 Kč, musel jsem sáhnout i do struktur a rozšířit o jedno místo. Ale vydržela mi ta 3 místa v podstatě od roku1991.

V dané verzi je možno řešit pohyb zboží mezi sklady automatizovaně. Systém zkontroluje stav zásob na kontrolovaném skladě a připraví výdej na jiný sklad položek se záporným stavem ze zadaného skladu.

Otázka se nabízí, nač to jeden může potřebovat. Kupříkladu můžete mít několik prodejních míst, ale nakupovat zboží chcete jenom na jednom místě. Pak stojíte před problémem, jak dostat prodané zboží ze skladu. A tato varianta se přímo nabízí a celkový stav zásob pak sledujete na jednom jediném skladě, nepřevádíte ručně zaváděnými doklady. Ušetříte si určitou dávku "zbytečné" práce.

Trochu to trvalo, ale nakonec se podařilo právě včas, kdy zákonodárce uvažuje, že do druhé snížené sazby bude řadit třeba i pivo (čepované).

Třetí sazba byla zavedena do účetnictví, ale její promítnutí do prodeje se trochu "protáhlo". Ale je už ve všech typech prodejních dokladů i s přenosem faktur do účetnictví.

Je to trochu nemilé, ale opravdu jsem kontrolu duplicity variabilních symbolů u přijatých faktur nedělal. Ani u vydaných. Ovšem tady to asi není úplně až tak závažný problém.
Systém prostě dovoloval zaregistrovat do knihy závazků jednu fakturu dodavatele dvakrát. Což může vést k dvojí úhradě jedné faktury.

Od této verze to už bez souhlasu uživatele nebude možné. Systém zkontroluje, zda záznam faktury v knihách závazků se shodným variabilním symbolem a shodným partnerem neexistuje. A protože život je pestrý a v některých případech mohou existovat závazky se shodným VS, systém se dotáže, zda je to překlep, nebo opravdu je ten variabilní symbol u partnera účelně použit dvakrát i vícekrát. Jako příklad takové situace si můžeme uvést splátkový kalendář, nebo faktury T-mobile, které se uhrazují se shodným VS. V takovém případě je každá rada drahá a nezbývá než zkontrolovat duplicitní záznamy, zda ten duplicitní záznam je zapisován oprávněně.

Standardně se při prodeji v restauraci používá aktuální ceník, který obsahuje všechny ceny nápojů a jídel podávaných v restauraci. Toto je standardní situace. Ovšem mohou existovat případy, kdy pro určitá zboží v určitých situacích má být použita upravená cena. Co s tím, když číšník nemá kompetenci stanovovat cenu při prodeji? Používá předepsaný ceník a nesmí se od něj odchýlit jakýmkoliv směrem.

Tak jsem "vymyslel" individuální ceník pro daný stůl a podle tohoto ceníku se odnáší nápoje či jídla k danému stolu a za takto definované ceny se prodává.

Samozřejmě není nutné vytvářet celý nový ceník. Protože určitě se upravené ceny netýkají veškerého sortimentu, ale jenom určitého výseku, který je k danému stolu dodáván s jinými cenami. Takže stačí vytvořit ceník s podřízeným ceníkem a do něj uvést ty ceny, které jsou odlišné od standardního ceníku. Pokud v něm systém položku nenajde, sáhne si do "podřízeného" ceníku pro standardní cenu.